RODINNÝ PENZION S RESTAURACÍ A MINIKEMPEM PRO REKREACI A TURISTIKU

NAPLÁNUJTE SI PĚKNÝ VÝLET PŘI POBYTU U NÁS:

Pravčická brána - naučná stezka Okolím Hřenska

CO JE TU ZAJÍMAVÉHO:

Skalní útvar Pravčická brána je bezpochyby nejznámějším a nejnavštěvovanějším místem Českého Švýcarska. Jedná se o největší útvar tohoto typu v Evropě. Oblouk brány z pískovcového masivu je 26,5m široký a 16m vysoký. V jejím těsném sousedství se nachází výletní zámeček Sokolí hnízdo. Vede sem naučná stezka, která pokračuje dále na Mezní Louku, kde je areál s herními prvky pro děti.

Dále můžete pokračovat k dalším vyhlášeným atrakcím, což jsou Divoká a Tichá soutěska v hlubokém skalním kaňonu říčky Kamenice. Zde je možné za poplatek (např. Tichá soutěska 80 Kč dospělá osoba) absolvovat plavbu na pramici. Průvodce cestou vypráví historii tohoto místa a různé pověsti s ním související.

Zdatnější turisté se mohou vydat přes Meznou a dále po zelené turistické trase sestoupit do romantického údolí Kamenice. Následuje výstup do Janova (po žluté), kde je rozhledna umožňující úchvatné výhledy na skalní masivy centrální části Českého Švýcarska a stolové hory Saského Švýcarska.

POPIS TRASY:

Výlet můžete začít v obci Hřensko po červené turistické stezce směrem k Pravčické bráně. Zde je možné vylézt na vyhlídku nebo odbočit k jeskyni Českých bratří. Trasa dále pokračuje pod vysokými skalními stěnami kolem zajímavých útvarů a klikatí se lesem až na Mezní Louku (restaurace). Dál trasa vede po zelené nebo modré turistické značce, dolů do kaňonu Kamenice. Návrat do Hřenska je nutné zkombinovat s placenou plavbou na pramici a nebo pokračovat přes Janov.

VZDÁLENOSTI:

Hřensko - Pravčická brána5 km
Hřensko - Mezní Louka10 km
Hřensko - Mezní Louka - Tichá soutěska (lodičky) - Hřensko (okruh)16 km
Hřensko - Mezná - Janov (rozhledna) - Hřensko (okruh)18 km

UMÍSTĚNÍ NA MAPĚ:

Mapu zvětšíte kliknutím na logo MAPY.CZ